המשטרה על סיכול מינויו של גל הירש: היועמ"ש החליט על החקירה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה על סיכול מינויו של גל הירש: היועמ"ש החליט על החקירה

    הערב מגיבים במשטרה על האשמות, כי לכאורה תפרו תיק לגל הירש בכדי לסכל את מינויו למפכ"ל המשטרה | ההחלטה התקבלה אצל היועמ"ש והחקירה החלה לאחר שהסירר את מועמדותו מגיבים במשטרה

    8:53
    03.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הדיירים הונחו להסתגר: שריפה פרצה בבניין בירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לתחקירים שפרסמה התקשורת השבוע, על סגירת התיקים כנראה כנגד גל הירש, נפתחה ביקורת קשה כנגד המשטרה בחשד כי סיכלו את מינוי גל הירש למפכ"ל ביד מכוונת.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אף דורש הקמת וועדת חקירה שתבדוק את ההתנהלות באגף החקירות במשטרה, שברצותם יכולים לסכל קריירות לאנשים בכירים כמו כן הוצאת החומרים כנגד גל הירש הייתה מייד לאחר שארדן הציג את הירש כמועמד למפכלו"ת הדבר מעורר תמיהות לגבי התזמון.

    בנוסף אורך החקירה ומריחתה לשלוש שנים, לטענת עיתונאים בכירים באה לסכל לו את המינוי בצורה מבישה תוך הכתמת שמו הטוב של הירש.

    המשטרה מגיבה הערב להאשמות: בהמשך לפרסומים בסופ״ש והערב בנושא גל הירש, להלן תגובת משרד המשפטים בנוגע להליך הבדיקה בענינו:
    "כפי שהבהרנו מספר פעמים, המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה דאז בעניין גל הירש, אשר הוביל לפתיחה בבדיקה בדבר התאמתו לתפקיד המפכ"ל, כלל לא הגיע מידי משטרת ישראל, אלא הגיע מגופים אחרים.

    בעקבות הדברים שעלו במידע ראשוני זה, ונוכח הפרסומים על שקילת מינויו של גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, בישיבה שקיים היועץ המשפטי לממשלה דאז, יום לאחר ההודעה על המינוי המסתמן של גל הירש, ביקש היועץ המשפטי לממשלה דאז מכל נציגי מערכת אכיפת החוק שהשתתפו בדיון, לרבות ממשטרת ישראל, באמצעות ראש אח"מ דאז ניצב מני יצחקי, לרכז את המידע הקיים אצלם בעניין ולהעבירו לעיונו.

    בהמשך לכך, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה דאז, נערכה בדיקה כאמור בקשר למשמעות המידע שהתקבל בעניינו של הירש על אפשרות מינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

    לכתחילה הבדיקה לא בוצעה על ידי משטרת ישראל. נוכח ממצאים שעלו בבדיקה, ולאור האמור במידע שהתקבל, התגבש חשד לביצוע עבירות פליליות על ידי הירש והחלה חקירת משטרה בעניין. חקירת המשטרה את החשדות לביצוע עבירות על ידי הירש החלה לאחר שכבר הוסרה מועמדותו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל.

    כמו כן, נבהיר כי פול לנדס לא כיהן בתקופה הרלוונטית כראש הרשות לאיסור הלבנת הון, והוא סיים את תפקידו כחודשיים לפני שהוצגה מועמדותו של הירש לתפקיד. העניין טופל על ידי הגורמים הרלוונטיים ברשות באותה עת בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה דאז."



    0 תגובות